ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ

Τα έργα που θα γίνουν στα επόμενα χρόνια στο λιμάνι σύμφωνα με το Master Plan είναι τα εξής:


Καταρχήν θα κατασκευαστεί (συνεχιστεί) ο προσήνεμος μώλος που φτιάχνεται εδώ και 15 χρόνια. Ας θυμηθούμε ότι το Σ.τ.Ε. ε'ιχε μπλοκάρει την κατασκευή του μαζί με την επέκταση του λιμανιου επειδή τότε το λιμάνι ήταν υπερκορεσμένο από πλοία σε σχέση με τη σύνδεσή του.

Μπορείτε να δείτε το σχέδιο του κυμαυτοθραύστη εδώ:

ΣΧΕΔΙΟ Α: ΛΙΜΑΝΙ :
























Και μια πιο ρεαλιστική φωτογραφία (πηγή Αυθεντικής: Microsoft Virtual Earth)


1. Όπως θα γίνει παριστάνεται με την γκρι γραμμή
2. Όπως προτείνεται στο επιχειρησιακό σχέδιο με την κόκκινη γραμμή





















Έπειτα θα κατασκευαστεί και υπήνεμος μώλος για τους νοτίους ανέμους που είναι πολύ πιο σπάνιοι αλλά αρκετά δυνατότεροι από τους γραίγους και τα πλοία αναγκάζονται και πηγαίνουν στο Μαρμάρι και το Λαύριο για προστασία, ο οποίος και θα κλείνει το λιμάνι όπως στο σχέδιοΑ


Έπειτα θα μπαζωθεί το τμήμα από τον υπήνεμο μώλο ως τη σημερινή προβλήτα που δένει ο Θεολόγος ώστε να έρθει στην ίδια ευθεία με τις νέες προβλήτες. (β, σχ Α)

Αφού γίνουν αυτά θα δημιουργηθούν 4 νέες προβλήτες πρυμνοπαραβολής για τα πλοία με 2 "Π" που θα μπαίνουν προς τα μέσα. Η πρώτη θα έχει μήκος 100 μέτρα και θα αποτελείται από 2 νησίδες και 2 πεζογέφυρες και η δεύτερη θα είναι προέκταση κατά 120 μέτρα της προβλήτας με το φάρο εκεί που σήμερα δένει ο Θεολόγος και θα αποτελείται από 3 νησίδες και 3 μεταλλικές πεζογέφυρες. Για να καταλάβετε πως θα είναι δείτε μια φώτο από το Λαύριο. Οι παραπάνω προβλήτες παριστάνονται στο σχέδιοΑ από τα κίτρινα ορθογώνια. 
ΛΑΥΡΙΟ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Copyright Rafinavessels.blogspot.com


ΛΑΥΡΙΟ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Copyright Rafinavessels.blogspot.com



















Παράλληλα θα κατασκευαστεί τερματικός σταθμός στο λιμάνι όπως φαίνεται στο σχέδιοΑ και κτίριο πάρκινγκ στη θέση του σημερινού πάρκινγκ αλλά πρέπει πρώτα η ζώνη του λιμένα να χαρακτηριστεί από την πολεοδομία ως δομήσιμη ζώνη. Επίσης για να μεγαλώσει η χερσαία ζώνη θα καθαιρεθούν κάποια βράχια πίσω από το λιμάνι πιθανόν με ανατίναξη αλλά μετά ίσως χρειαστεί τοίχος αντιστήριξης.


Θα τοποθετηθούν σύγχρονοι προσκρουστήρες σε όλες τις προβλήτες και ίσως μπει κάποιο terminal για τα ταχύπλοα αν τα οικονομικά το επιτρέψουν.


Άγνωστο παραμένει πότε θα ολοκληρωθούν αυτά αλλά η προσωπική μου άποψη είναι πως ΑΝ γίνουν θα πάρουν μια δεκαετία ακόμα τουλάχιστον

Τα σχέδια προέρχονται από το επιχειρησιακό σχέδιο του λιμένα Ραφήνας.